ניהול מלאי בעסק

 

1.

הזמנת פריטים רק בשל הנחות ומבצעים- בעלי עסקים רבים מבצעים הזמנות של פריטים רבים למלאי העסק שלהם, לאחר שספקים פונים אליהם עם הצעות מחיר אטרקטיביות , בעיקר לקראת סוף השנה. להצעות מחיר אלה מתלווה לרוב התניה להזמין מלאים גדולים יחסית. בתור בעל עסק יש לבחון את ההצעה בכובד ראש ולבדוק האם אנו באמת זקוקים לכמות כה גדולה של הפריטים.

2.

היקף הרכישה הוא בסכומים גדולים יותר, ממה שהעסק רגיל לשלם בשוטף.

3.

רכישת מלאי חכמה- בעסקים קטנים, יש להקפיד לרכוש מלאי שיהיה טוב למקסימום עד שלושה חודשים קדימה. בעסקים גדולים, אפשר להאריך את טווח המלאי אך לדאוג שהוא לא יהיה יותר ממחזור המכירות השנתי. בעלי עסקים רבים צוברים מלאי גדול מאוד, עליו שילמו כסף אך לא מכרו אותו במלואו ואז נוצר מחסור בתזרים. כל ההון החוזר מושקע במלאי שאינו נמכר בקצב שמצדיק את הכסף שהושקע בו.

4.

מלאי "מת"- הכוונה לפריטים שאינם נמכרים כלל (פגומים, מאוחסנים וכדומה) ואינם מופיעים בדו"חות המכירה. רצוי לעשות על מלאי זה מבצעים כדי להיפטר ממנו. יש לוודא שהמלאי מאורגן ומסודר ולוודא שאנו באמת זקוקים לפריט, כדי שלא נגלה לפתע שפריט נמצא באחסון ולא ידענו על קיומו.

5. טיפ חשוב!

מלאי = כסף ובתור בעלי עסקים עלינו לקחת זאת בחשבון. בהצלחה!

6. קצת עלינו

*הכותבים הם מומחים בתחום הליווי העסקי והפיננסי ובגיוס אשראי בנקאי וכן בתחום המכירות.

מעוניינים במידע נוסף בתחום, מעדיפים בכל זאת שאדם בעל ניסיון בתחום יתלווה אליכם לבנק? צרו עמנו קשר לפגישת היכרות ללא עלות והקשיבו למה שיש לנו להציע: 04-6667417

× שלח ווטסאפ
גלילה לראש העמוד
צור קשר דילוג לתוכן