קביעת יעדים ומטרות
קביעת יעדים ומטרות ממקדת את העסק ומאפשרת תכנון נכון וגיבוש דרכי פעולה להשגת היעדים השונים של העסק.
"הדרך הטובה ביותר לנבא את העתיד היא להמציא אותו" (פיטר דרוקר).
יעד עסקי יכול להיות יעד כמותי, לדוגמא: מחזור מכירות חודשי של 250,000 ₪ ובמקרה זה חשוב שהיעד יהיה מדיד וכן יכול להיות יעד איכותני, לדוגמא: יצירה והטמעה של נהלי עבודה להחלפת משמרת בין העובדים ואז חשוב שיעד יהיה ברור.
יעדי העסק יכולים להיות שונים ומגוונים: יעדי מכירות, יעדי גיוס לקוחות, יעדים להטמעת נהלי עבודה, ועוד.
יש לבצע הפרדה בין יעדים לטווח הקצר ויעדים לטווח הארוך.
לרוב, יעד לטווח ארוך יהיה מורכב מיעדים שונים לטווח הקצר, אשר להם חשיבות גבוהה היות והם אחראים לשמירה על ה"חיות" של העסק. בעזרתם יהיה ניתן למנוע קריסה פתאומית של העסק, שכן ההתעסקות היומיומית בהשגת היעדים לטווח הקצר, מביאה לערנות תמידית מצד גורמים רבים בעסק בכל המתרחש בשוטף.